کلینیک تخصصی مامایی - شبنم عزیزی

کلینیک تخصصی مامایی - شبنم عزیزی

بارداری و طی دوران حاملگی و در نهایت زایمان امری است طبیعی و زمانی دخالت در آن لازم است که این روند از مسیر طبیعی خارج گردد یا عوارضی بوجود آید که در این شرایط بسته به نوع عارضه، اقدام درمانی مناسب صورت گیرد. آگاهی‌های لازم به خانم باردار نیز توسط ماما داده می‌شود تا در هر موقع از شبانه روز به محض مشاهده یکی از علایم هشدار دهندۀ به پزشک یا مراکز بهدا شتی درمانی مراجعه نماید.با ما همراه باشید تا دوران بارداری کم خطر و خاطره انگیزی داشته باشید.

نظرسنجی سایت

آیا از خدمات سایت راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 78
  • بازدید دیروز : 95
  • بازدید کل : 71218

محاسبه سن حاملگی


محاسبه سن حاملگی

محاسبه ی سن حاملگی

بسیاری از خانم های باردار وقتی به مطب مراجعه میکنند از ما میپرسند که چند ماهه باردارم؟

سن حاملگی را بر اساس هفته های بارداری تقسیم بندی میکنند که به دو روش قابل محاسبه میباشد.

بر اساس LMP

LMP مخفف شده ی اولین روز آخرین قاعدگی میباشد که دقیق ترین روش محاسبه ی سن بارداری میباشد.سعی کنید قبل از بارداری تاریخ اولین روز پریودی خود را یادداشت کنید تا در صورت بارداری آن را به خاطر داشته باشید.اگر LMP خود را به یاد دارید با اضافه کردن روز های سپری شده سن بارداری بدست خواهد آمد. به طور مثال اگر LMP شما تاریخ 1400/10/1 میباشد تا امروز که تاریخ 1400/11/23 میباشد. 

ماه دی 29 روز مانده تا آخر ماه به علاوه ی ماه بهمن 23 روز سپری شده که جمعا 52 روز میباشد که تقسیم بر 7 میکنیم  عدد  بدست آمده  تعداد هفته ها میباشدو عددی که باقیمانده است تعداد روز میباشد. یعنی بارداری شما 7 هفته و 3 روز میباشد.

بر اساس سونوگرافی

بر اساس سونوگرافی از سونوگرافی سه ماهه اول و ترجیحا زیر 12 هفته استفاده خواهد شد که مانند روش قبل میباشد با این تفاوت که در آخر اعداد بدست آمده به هفته و روز سونوگرافی افزوده خواهد شد.  بر طبق مثال قبلی اگر در تاریخ 1400/10/1 سونوگرافی شما 7 هفته و 2 روز را نشان داده است به علاوه ی 7 هفته و 3 روز میکنیم یعنی بارداری شما 14 هفته و 5 روز میباشد.

محاسبه تاریخ زایمان

برای محاسبه EDD یا تاریخ زایمان عدد 7 را به تعداد روزهای LMP اضافه میکنیم و تعداد 3 ماه را از ماه های LMP کم میکنیم و یکسال هم به سال اضافه میکنیم.بر طبق مثال اول در صورتی که LMP شما 1400/10/1 باشد تاریخ زایمان 1401/7/8 خواهد بود. 

 

  انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 1040

دیدگاه های کاربران (0)

آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

هدف ما دوران بارداری ساده تر، تولد نوزادی سالم و مادری سالم‌تر می‌باشد. بدین منظور، در این سایت مطابلب مرتبط با معاینات به منظور بررسی سلامت جنین و مادر گذاشته می‌شود.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما