کلینیک تخصصی مامایی - شبنم عزیزی

کلینیک تخصصی مامایی - شبنم عزیزی

بارداری و طی دوران حاملگی و در نهایت زایمان امری است طبیعی و زمانی دخالت در آن لازم است که این روند از مسیر طبیعی خارج گردد یا عوارضی بوجود آید که در این شرایط بسته به نوع عارضه، اقدام درمانی مناسب صورت گیرد. آگاهی‌های لازم به خانم باردار نیز توسط ماما داده می‌شود تا در هر موقع از شبانه روز به محض مشاهده یکی از علایم هشدار دهندۀ به پزشک یا مراکز بهدا شتی درمانی مراجعه نماید.با ما همراه باشید تا دوران بارداری کم خطر و خاطره انگیزی داشته باشید.

نظرسنجی سایت

آیا از خدمات سایت راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 69
  • بازدید دیروز : 95
  • بازدید کل : 71209

مراقبت های قبل از بارداری


مراقبت های قبل از بارداری

  • مراقبتهای قبل از بارداری 

قبل از بارداری شامل زمانی است که شما تصمیم به قطع روش پیشگیری از بارداری میکنید و حداقل شامل 3 ماه قبل از باردار شدن است که شما میبایست آزمایشات لازم را انجام دهید و مکمل های لازم را مصرف کنید تا دوران بارداری سالم و بی خطری را تجربه کنید.

قبل از بارداری لازم است که شما برخی عادات اشتباه غذایی و تفریحی خود را اصلاح کنید که شامل پرهیز از استفاده از دخانیات و الکل چه برای شما و چه برای همسرتان میباشد. استفاده از سیگار یا مواد مخدر میتواند بر تخمک ها و اسپرمهای شما اثر داشته و همچنین بر روی رشد جنین شما موثر است.

همچنین اصلاح وضعیت تغذیه ای باعث میشود که دوران بارداری را بهتر تحمل کنید و از کمبود ویتامین های لازم جلوگیری کنید.

داشتن  فعالیت روزانه به شما کمک میکند که تغییرات بدنی دوران بارداری تاثیر زیادی بر جای نگذارد و زایمان راحت تری داشته باشید.

مصرف اسید فولیک ترجیحا 6ماه وحداقل 3 ماه قبل از بارداری میتواند از بروز مشکلات عصبی نخاعی جنین مانند اسپاینابیفیدا جلوگیری کرده و همچنین مصرف آهن میتواند عوارض ناشی از کم خونی را کاهش دهد. در نتیجه اگر قصد باردار شدن دارید مصرف آهن و اسید فولیک به صورت روزانه یک عدد فراموش نشود.

انجام آزمایشاتی مانند آزمایش خون شامل هموگلوبین، تعداد پلاکت،گروه خونی و...آزمایشات کبدی، آزمایش تیروئیدو... میباشد. که در صورت داشتن مشکل بهتر است قبل از اقدام به بارداری به درمان آنها بپردازید.

انجام سونوگرافی رحم و ضمائم به شما کمک میکند که از سالم بودن رحم و تخمدان های خود اطمینان حاصل نمایید و تا حدودی از بروز مشکلاتی که باعث سقط جنین میشوند جلوگیری کنید.

با انجام موارد ساده میتوانید از پیش آمدن مشکلات جبران ناپذیر برای خود و جنینتان جلوگیری کنید.

 

 

 

  انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 1087

دیدگاه های کاربران (0)

آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

هدف ما دوران بارداری ساده تر، تولد نوزادی سالم و مادری سالم‌تر می‌باشد. بدین منظور، در این سایت مطابلب مرتبط با معاینات به منظور بررسی سلامت جنین و مادر گذاشته می‌شود.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما