کلینیک تخصصی مامایی - شبنم عزیزی

کلینیک تخصصی مامایی - شبنم عزیزی

بارداری و طی دوران حاملگی و در نهایت زایمان امری است طبیعی و زمانی دخالت در آن لازم است که این روند از مسیر طبیعی خارج گردد یا عوارضی بوجود آید که در این شرایط بسته به نوع عارضه، اقدام درمانی مناسب صورت گیرد. آگاهی‌های لازم به خانم باردار نیز توسط ماما داده می‌شود تا در هر موقع از شبانه روز به محض مشاهده یکی از علایم هشدار دهندۀ به پزشک یا مراکز بهدا شتی درمانی مراجعه نماید.با ما همراه باشید تا دوران بارداری کم خطر و خاطره انگیزی داشته باشید.

نظرسنجی سایت

آیا از خدمات سایت راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 74
  • بازدید دیروز : 95
  • بازدید کل : 71214

فایل ارائه پاورپوینت استراکچر میکروب به زبان انگلیسی Structure of Bacteria


فایل ارائه پاورپوینت استراکچر میکروب به زبان انگلیسی Structure of Bacteria

فایل ارائه پاورپوینت استراکچر میکروب به زبان انگلیسی Structure of Bacteria

 

باکتری‌ها (Bacteria) که در کلمه مفرد باکتریوم نامیده میشوند از خانواده سلول های پروکاریوتی هستند و از اصلی ترین گروه در پیکره ی پروکاریوت ها محسوب میشوند.

باکتری‌ها بسیاری از خصوصیات و ویژگی های یک موجود زنده را دارند که در زیر به چند مورد آن اشاره میکنیم :باکتری‌ها از سلول تشکیل شده‌اند و DNA موجود در آنها حاوی اطلاعات ژنتیکی است . برخی از گونه های آنها تولید مثل می کنند و برای رشد نیاز به دریافت انرژی از محیط پیرامون خود دارند.

از آنجاییکه اغلب ، بین باکتری ها و عوامل بیماری زا ارتباطی وجود داشته است ، معمولا آنها را از جنبه بیماری زایی مورد مطالعه و بررسی قرار داده اند. ولی باید توجه داشت که به دلیل وظیفه ی مهم آن ها در اکوسیستم ، نقش برجسته و سودمندی در ایجاد نظم و هماهنگی بین چرخه های موجودات زنده دارند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باکتری ها باعث تغییرنیتروژن جوی به شرایطی مناسب حیات گیاهان می شوند .
  • ایجاد ارتباط و هماهنگی بین ارگانسیم ها بطوریکه یه تعامل دو طرفه ایجاد می شود .
  • عامل تجزیه مواد دفعی از دیگر موجودات زنده و بازیافت آنها
  • آسان کردن جریان هضم غذا در دستگاه گوارش
  • یکی از عوامل مهم در جریان تولید ، در صنعت مواد غذایی
  • یکی از عوامل موثر در تصفیه فاضلاب‌ها
  • نقش مهم و ویژه ای در تولید برخی از دارو ها و درمان های نوین پزشکی

 

در واقع باکتری‌ها به وفور در همزیستی با موجودات دیگر در دنیا وجود دارند.این موجودات با تراکم بالایی در خاک و یا حتی در آب نیز هستند و دلیل بسیاری از عوامل بیماری‌زا محسوب می شوند و از نظر ساختاری معمولا بسیار کوچک هستند .

باکتری‌ها مانند سلول‌‌های گیاهی و قارچی دارای دیواره سلولی هستند با این تفاوت که این دیواره ترکیبات متفاوتی دارد. دیواره باکتری ها از پپتیدوگیلیکان است. حرکت باکتری ها با استفاده از تاژک انجام میگیرد.از نظر شکل ظاهری متفاوتند . برخی کروی ، برخی میله ای یا مارپیچ هستند. با اینکه باکتری ها تک سلولی هستند ولی معمولا به دلیل تجمع کنار همدیگر ساختار خوشه ای یا زنجیره ای به خود میگیرند.

 

 

مشخصات:
نوع فایل: پاور پوینت pptx
قابل تغییر: بله
تعداد اسلاید: 45 عدد
تولید کننده: midwifeazizi

 

 

 نمونه اسلایدها:

 

 

 


مبلغ واقعی 45,000 تومان    8% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 41,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

هدف ما دوران بارداری ساده تر، تولد نوزادی سالم و مادری سالم‌تر می‌باشد. بدین منظور، در این سایت مطابلب مرتبط با معاینات به منظور بررسی سلامت جنین و مادر گذاشته می‌شود.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما